KÜTAHYA İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

KÜTAHYA OLGUNLAŞMA ENSTİTÜSÜ AÇILDI

“KÜTAHYA 16’NCI İL OLDU”
KÜTAHYA OLGUNLAŞMA ENSTİTÜSÜ AÇILDI

Kütahya’ya “Kütahya Olgunlaşma Enstitüsü” adıyla yeni bir yaygın eğitim kurumu açıldı. Olgunlaşma Enstitüsü´nün kurulduğu 16 ilden birinin Kütahya olduğunu ifade eden Vali Şerif Yılmaz konuya ilşkin açıklama yaptı.Vali Şerif Yılmaz açıklamasında şu ifadelere yer verdi;   


Milli Eğitim Bakanlığının 03/06/2016 tarihli ve 6153716 sayılı Makam Olur’u ile Merkez Pirler Mahallesi Germiyan Sokak No:56´daki (Seyhan Konağı) bağımsız binada MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı olarak “Kütahya Olgunlaşma Enstitüsü” adıyla bir Yaygın Eğitim Kurumunun açılmasına karar verilmiştir. MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı olarak faaliyet gösteren Türkiye’de 15 tane Olgunlaşma Enstitüsü bulunmaktadır. Kütahya, söz konusu onay ile 16. Olgunlaşma Enstitüsüne sahip olan şanslı illerden olmuştur. Türk el sanatlarının yaşatılmasına katkı sağlayan Olgunlaşma Enstitüleri, sanatsal ağırlıklı eğitim ve üretim çalışmalarını sürdürürken, asıllarına sadık kalınarak gelecek kuşaklara aktarılmasına öncülük etmektedirler. Olgunlaşma Enstitülerinin işleyişi dört ana unsur üzerine oluşturulmuştur: Eğitim öğretim, Araştırma, Tasarım ve Tanıtım/Pazarlama. Hitit, Frig, Roma, Bizans, Selçuklu, Germiyan ve Osmanlı toplumlarından günümüze kuşaktan kuşağa aktarılan maddi ve manevi kültürle harmanlanan şehrin kimliği Kütahya ilini ön plana çıkartmaktadır. Bu kadim kültürün halkın yaşam ve düşünme biçimine önemli etkileri olmuştur. Konaklar, camiler, türbeler, hamamlar, özel giysiler, gelenekler, inançlar bunun en büyük göstergesidir. Şehrin sahip olduğu kadim kültür günümüze kadar gelmekle beraber koruma altına alınmadığı ve belgelenmediği takdirde yakın gelecekte kaybolma tehlikesi ile karşı karşıyadır. Kütahya´nın öne çıkan özelliklerinden biri de sanat zenginliğidir. Başta çini olmak üzere, dokumacılık, urgancılık, keçecilik yaşamakta olan sanatlardan sadece bir kaçıdır. Çini sanatı kendini önemli oranda korusa da, diğer sanat dalları için aynı şeyleri söylemek mümkün değildir. İlin sanayi şehri olma arzusundan kaynaklanan sapmalar, sanatın ticarileşme kaygısı, kültürel değerlerin modern ve ithal kültürlerle teması, gerekli ve yeterli eğitime sahip olmayan kişiler tarafından kültür ve sanat değerinden yoksun üretilmeleri, kültür ve sanat değerlerimizin öze sadık kalınarak yaşatılmasına olumsuz etkileri olabilmektedir. Kütahya Olgunlaşma Enstitüsü modern kültürün etkisi altında dejenere olmuş kültür ve sanat eserlerin bozulmamış halini belgelemek, gelecek nesillere taşımak ve sürdürülebilir hale getirmek amacıyla açılmıştır. Ziyaret edilen tarihi miras ve eserlerin çokluğu, (Kütahya Kalesi, birçok tarihi cami, türbe ve medrese, Arkeoloji Müzesi, Dumlupınar Şehitliği, Zafertepe Anıtı, Kütahya Çini Müzesi, Dönenler Mevlevihane’si), çok büyük ve çeşitli kültürlere ev sahipliği yapmış olması, gelenekli el sanatlarının nesilden nesile aktarılması, gelenekli el sanatlarının yaşam kültürünün (doğum, evlenme gibi olaylarda) bir parçası olarak yaşatılması, gelenekli el sanatlarını öğretebilecek duayen ustaların varlığı ve Kütahya çinisi ve seramiğinin Kütahya merkezinde ve dışında yaygın olarak tanınması ve kullanılması gibi hususlardan dolayı; kültürün korunması ve geliştirilmesi açısından büyük önem taşıyan Kütahya Olgunlaşma Enstitüsü şehrimiz açısından büyük bir kazanımdır. Kütahya Olgunlaşma Enstitüsünün açılması aşamasında, DPÜ bünyesinde bulunan Seyhan Konağını, Kütahya Olgunlaşma Enstitüsü hizmet binası olarak İl Milli Eğitim Müdürlüğümüze tahsis eden Dumlupınar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Sayın Remzi Gören’e teşekkür ederim. Fiziki ve idari eksiklerin giderilmesinin hemen ardından, Kütahya Olgunlaşma Enstitüsü Kütahya’mıza hizmet etmeye başlayacaktır. Tüm halkımıza hayırlı olsun.” 

Yıldırım Beyazıt Mah. Erdoğan Atasoy Cad. No 37 KÜTAHYA - 0 (274) 280 43 00 / 0 (274) 280 43 22

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.