Cumhuriyet'in kuruluşundan itibaren bugüne kadar geçen süreçte eğitim ile ilgili birçok planlama, düzenleme ve mevzuat çalışması yapılmış; eğitim sistemimizin geliştirilmesi için hedefler belirlenmiştir. 1921 yılında düzenlenen Maarif Kongresi ve sonrasında üç defa düzenlenen Heyet-i İlmiye çalışmaları ile bugüne kadar yapılan millî eğitim şûraları eğitimle ilgili politikaların belirlenmesinde yol gösterici rol oynamış ve şûralarda eğitim sistemini geliştirecek ve iyileştirecek birçok karar alınmıştır. Tarihsel gelişimi boyunca millî eğitim şûraları, millî eğitimle ilgili politikalar üreten bir kurum olarak gelenekselleşmiştir. Eğitim tarihimizde temel bazı değişikliklerin geçmişine bakıldığında uzun süre önce millî eğitim şûralarında tartışıldığı ve bu doğrultuda tavsiye kararları alındığı görülmektedir.
Geçen zaman içerisinde dünyada ve eğitim alanında yaşanan gelişmelere bağlı olarak Türkiye için yeni ufuklar açması gayesiyle yeni bir şûranın düzenlenme ihtiyacı hâsıl olmuştur. Bu ihtiyaca binaen Sayın Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN'ın himayelerinde 1-3 Aralık 2021 tarihleri arasında 20. Millî Eğitim Şûrası'nın toplanması kararlaştırılmıştır.
1-3 Aralık 2021 tarihleri arasında yukarıda belirtilen üç tema çerçevesinde düzenlenecek olan şûra kapsamında, eğitim ve öğretimle ilgili politika kararlarının etkili ve kapsayıcı biçimde belirlenebilmesi için Türkiye genelinde arzu eden 7 yaş ve üzeri tüm vatandaşlarımızın gündem konularıyla ilgili tespit, öneri, talep ve görüşlerinin alınabilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla oluşturulan web adresi (http://sura.meb.gov.tr/gorus/) kurumlarla ve kamuoyu ile paylaşılmış, 22 Eylül - 10 Ekim 2021 tarihleri arasında vatandaşlarımızdan ve/veya kurumlarımızdan toplanan görüşler Bakanlığımıza iletilmiştir.
20. Millî Eğitim Şûrası'nda; Türk millî eğitim sistemini geliştirmek, niteliğini yükseltmek amacıyla "Eğitimde Fırsat Eşitliği" başlığı altında "Okul Öncesi, İlköğretim ve Ortaöğretimde Fırsat Eşitliği", "Mesleki Eğitimin İyileştirilmesi" ve "Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi" olmak üzere üç ana gündem konusu ele alınacaktır. Eğitim paydaşlarının söz konusu gündem konularıyla ilgili düşünceleri ortak akla dayalı, etkili ve uygulanabilir tavsiye kararlarının alınabilmesinde önemli rol oynamaktadır. Bu amaçla ilimizde öğretmen, idareci, öğrenci Sivil Toplum Kuruluşları, üniversitemiz temsilcilerinden oluşan 3 komisyon kurulmuş, belirlenen başlıklar görüşülmüş, öneri ve teklifler değerlendirilerek il raporu hazırlanmıştır. Hazırlanan il raporları bölge komisyonlarına gönderilecektir.