Tavşanlı Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürlüğü ev sahipliğinde Tavşanlı Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Konferans Salonunda gerçekleştirilen programa; Bakan Yardımcımız Doç. Dr. Osman SEZGİN, Kütahya Valisi Ali ÇELİK, Kütahya Milletvekili İsmail Çağlar BAYIRCI, Genel Müdürümüz Mehmet Nezir GÜL, Dumlupınar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kazım UYSAL, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet TEKİN, Daire Başkanı İhsan ERKUL, İl Millî Eğitim Müdürümüz Hasan BAŞYİĞİT, İl Müftüsü Hüseyin DEMİRTAŞ, mülkî amirler, okul yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler ve diğer ilgililer katıldı.
Yarışmanın seçici kurulunda; Mushafları İnceleme ve Kıraat Kurulu Başkanı Hafız Osman ŞAHİN, Mushafları İnceleme ve Kıraat Kurulu Üyesi Fatih OKUMUŞ, Dumlupınar Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Öğretim Görevlisi Dr. Alaaddin SALİHOĞLU, İzmir Dinî Yüksek İhtisas Eğitim Merkezi Müdürü Ahmet Şamil OK ve Manisa Dinî İhtisas Merkezi Öğretim Görevlisi Metin YEŞİLDAĞ yer aldı.
"Anadolu irfanının en önemli ayaklarından biri de iletişimde başarılı olmaktır. O da selamlaşmayla mümkün olur."
Anadolu irfanının selamlaşmaya verdiği öneme vurgu yapan Bakan Yardımcımız Doç. Dr. Osman SEZGİN, "Allah katında en önemli insan dosttur, halildir. Dolayısıyla sizi dost olarak selamlıyorum." diyerek sözlerine başladı.
"İmam hatip demek bu milletin, bu ümmetin önderi olmak, lideri olmak demektir."
İmam hatip kavramının önemine değinen SEZGİN, "Bu okulların adı imam hatip. Şimdi 'imam' kelimesinden hareket edelim. Bunun şuurunda olmak zorundayız. Bu kelimenin kökeninin ne olduğuna dair iki görüş vardır: Bunlardan birincisi annesinden doğduğu gibi "ümmi" manasına gelmekte, bir diğeriyse önder, lider manasındadır. Evet, imam bizim dilimizde cami görevlisi şeklinde bir anlam kazanmış olabilir ama hem sözlük manasıyla hem de dinî manasıyla bakıldığında imam demek bu milletin, bu ümmetin önderi olmak, lideri olmak demektir." dedi.
"İmam hatipli bir kimse 24 saatte 25 saatlik ürün çıkartacak."
"Bir imam hatipli kimse Hezârfen olacak; tabiri caizse on parmağında on marifet bulunacak. Bir başka ifadeyle 24 saatte 25 saatlik ürün çıkartacak. Eseriyle kendisi arasında anlamlı bağ kuracak." diyen Bakan Yardımcımız Doç. Dr. Osman SEZGİN, öğrencilerimize dönemin en önemli liderlerinden biri olan Fatih Sultan Mehmet'tin kişiliğinden örnekler vererek sözlerine devam etti.
"Kur'an'ın gerçek muhafızları, Kur'an'ın sadece lafzını kalbinde ve kafasında taşıyan değil aynı zamanda yaşayan bir Kur'an olan kimsedir."
Kur'an'ı Kerim'in Allah tarafından ahsen-i takvim olan (en güzel şekilde yaratılan) insana rehber olması için gönderilen bir kitap olduğuna değinen Sezgin, imam hatip öğrencilerine seslenerek, "Kur'an'ın gerçek muhafızları, Kur'an'ın sadece lafzını kalbinde ve kafasında taşıyan değil aynı zamanda yaşayan Kur'an olan kimsedir. Bu açıdan sizlerden şu altı maddeyi gerçekleştirmenizi istiyorum: Birincisi Hafız-ı Kur'an (Kur'an'ı ezberleyen). İkincisi Hadim-i Kur'an (Kur'an'a hizmet eden). Üçüncüsü Hamil-i Kur'an (Kur'an'ı gönlünde taşıyan). Dördüncüsü Alim-i Kur'an (Kur'an ilimlerini bilen). Beşincisi Amil-i Kur'an (Kur'an'ın emirleri doğrultusunda davranan). Altıncısı ise Arif-i Kur'an (Kur'an'ın derin anlamlarını keşfeden) olun inşallah." dedi.
"Bizler toplum ve millet olarak Kur'an'a sahip çıkarsak Allah'ın izniyle kıyamete kadar bu topraklarda bakiyiz ve ümmetin de ümit kaynağıyız." diyerek duygu ve düşüncelerini dile getiren Bakan Yardımcımız SEZGİN emeği geçen herkese teşekkür ederek konuşmasını tamamladı.
Türkiye genelinde belirlenen 10 bölgede birinci olan Anadolu imam hatip lisesi ve imam hatip ortaokulu öğrencileri Türkiye'nin en iyisi olabilmek için yarıştılar. Yarışmaya Ankara, Sivas, Erzurum, Diyarbakır, Şanlıurfa, Kayseri, Konya, Kütahya, Kocaeli ve İstanbul'dan gelen temsilciler katılırken yarışma ortaokul ve lise olmak üzere iki ayrı kategoride yapıldı.
"Bu proje Cumhuriyet tarihimizin din öğretiminde önemli bir kilometre taşıdır."
Kur´an-ı Kerim tilavetiyle başlayan programda konuşan Genel Müdürümüz Sayın Mehmet Nezir GÜL, "Hafızlık projelerimiz kapsamında 18.500 öğrencimiz hem okuluna devam etmekte hem de hafızlık çalışmalarını yürütmektedir. Bu, tabiî ki Cumhuriyet tarihimizin din öğretiminde önemli bir kilometre taşıdır. Bu çalışma hem Millî Eğitim Bakanlığı çatısı altında imam hatip okullarımıza hafız öğrencilerimizin yetiştirilmesi hem de eğitim ortamından kopmadan bu sürecin içinde yer alıyor olmaları bu çalışmayı önemli kılmaktadır." dedi.
"Biz bu çalışmaları birilerinin öne çıktığı, diğerlerinin arka planda olduğu bir etkinlik olarak asla görmüyoruz."
"Bu yarışmalar kaybedeni olmayan yarışmalardır" diyen Gül, konuşmasına şöyle devam etti: "Bizler için inandığımız ve bizim için dünya ve ahirette kılavuzumuz, rehberimiz olan Kur'an-ı Kerim'in en güzel ve en doğru bir biçimde öğrenilmesi, öğretilmesi ve bunun pratik hayatta tatbik edilmesi çok kıymetli. İmam hatip okullarımızda bu esaslar doğrultusunda programlarımızı sürdürmeye çalışmaktayız. Yapılan bu çalışmaların bazen görünür olması için değişik etkinliklerle kamuoyu karşısına çıkmamız önem taşımaktadır. Bu çalışmalarımız da bu çerçevede yapılan bir faaliyettir. Biz bu çalışmaları, birilerinin öne çıktığı diğerlerinin arka planda kaldığı bir etkinlik olarak asla görmüyoruz. Bu çalışmaya 20 ilimizden katılan finalist tüm öğrencilerimizi hassaten tebrik ediyorum. Allah kendilerinden razı olsun. Çocukluklarının, gençliklerinin en kıymetli zamanlarını Kur'an'a adadılar."
"Bizim okullarımız Allah'a hamdolsun zülcenâheyn yani iki kanatlı."
İmam hatip okullarının çok yönlülüğüne dikkat çeken Genel Müdürümüz Mehmet Nezir GÜL, "Her zaman ve zeminde hem bu okullarımıza sahip çıkmamız, hem de imam hatip okullarımıza öğrenci yönelişini sağlıklı ve en iyi bir biçimde artırmaya gayret etmemiz bizim için çok önemli. Çünkü bizim okullarımız Allah'a hamdolsun zülcenâheyn yani iki kanatlı. Her yönüyle madden ve manen öğrencilerimizi yetiştirmeye çalışıyoruz. Okullarımızı ve öğrencilerimizi çağımızın gerektirdiği bilgiyle ve teknolojik imkânlarla donatıyoruz. Aynı zamanda manevi ve ahlaki yönden Müslüman bir şahsiyet olmalarını sağlamak amacıyla bir çalışma ve faaliyet içerisinde bulunuyoruz. Bu açıdan imam hatip okullarımıza sahip çıkmamız çok çok önemli ve kıymetli." dedi.
"Biz ezeli ve ebedî hakikatler üzere yani İslam üzere hem kendimizi hem de gençlerimizi yetiştirmek için azami gayret göstereceğiz." temennisinde bulunan Genel Müdürümüz Mehmet Nezir GÜL, Genç Muhafızlar Hafızlık Yarışması'nda yarışacak tüm gençlerimize, yarışma sürecinde öğrencilerimize katkı sunan öğretmenlerimize ve yarışmacı gençlerimizin ailelerine teşekkür ve tebriklerini ileterek konuşmasını sonlandırdı.
Genç Muhafızlar Hafızlık Yarışması'nda Dereceye Giren İmam Hatip Ortaokulları Öğrencileri
Birinciliği Erzurum Niyazi ÇAKMAKÇI İmam Hatip Ortaokulundan Alim ALACALI elde ederken, ikinciliği Amasya Şehit Recep İnce İmam Hatip Ortaokulundan Kamil ARZU, üçüncülüğü ise İstanbul Ticaret Odası Marmara Anadolu İmam Hatip Lisesi bünyesindeki ortaokul öğrencisi Mustafa İbrahim OKUMUŞ elde etti.
Genç Muhafızlar Hafızlık Yarışması'nda Dereceye Giren Anadolu İmam Hatip Liseleri Öğrencileri
Birinciliği İstanbul Ticaret Odası Marmara Anadolu İmam Hatip Lisesinden Muhammed Esed CAN elde ederken, ikinciliği Kocaeli Necip Fazıl Kısakürek Anadolu İmam Hatip Lisesinden Burak ACAR, üçüncülüğü ise Erzurum Anadolu İmam hatip Lisesinden İbrahim BUDAK elde etti.
Genç Muhafızlar Hafızlık Yarışması Türkiye Finalleri, dereceye giren öğrencilere ödül takdimi ve toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.