KÜTAHYA İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

BİRLİKTE YÜRÜYELİM!

BİRLİKTE YÜRÜYELİM!

İlimiz Merkez Atatürk Anadolu Lisesi tarafından hazırlanan “Birlikte Yürüyelim” adlı proje Eğitim Reformu Girişimi (ERG) koordinatörlüğünde Sabancı Üniversitesi’nde gerçekleştirilen Eğitimde İyi Örnekler konferansına davet edilmiştir.

Sabancı Üniversitesi´nin ülkemizde ve dünyada saygınlık kazanmış ve bu yıl 15.si düzenlenen "Eğitimde İyi Örnekler" uygulamasına 827 başvuru arasından davet edilip ilimizi temsil eden Atatürk Anadolu Lisesi öğretmen ve öğrencilerini tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Bu etkinlik kapsamında 6 Nisan 2018´de Sabancı Center´da ve 7 Nisan 2018´de Sabancı Üniversitesi´nde gerçekleşen 15. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı´na ilimizi temsilen bu yıl sadece Kütahya Atatürk Anadolu Lisesi Birlikte Yürüyelim adlı projeyle katıldı. ‘Eğitimde farklılıklarla bir arada nasıl yaşanır? sorusundan yola çıkarak hazırlanan projenin uygulama aşamalarını ve proje kapsamında gerçekleştirilen faaliyetleri poster sunumuyla İngilizce Öğretmeni Zehra ÇİÇEKÇİ ve Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Galip TEBER anlattı.

Eğitim sistemimizde farklılıklarla bir arada nasıl yaşanır? Kapsayıcı eğitimin ortaöğretimdeki rolü, yapmamız gerekenler ve iyi örnekler paylaşıldı. Okulda dil, din, mezhep, cinsiyet, ırk ayrımı gözetmeksizin gerçekleştirilen etkinlikler, bu faaliyetlerin öğretmenlerle, öğrenci ve velilerle birlikte nasıl ve hangi yöntemlerle gerçekleştirildiği konferansa katılan yaklaşık 1600 kişiyle paylaşıldı.

Kapsayıcı Eğitim neden önemlidir?

Kapsayıcı eğitim ayrımcılığa neden olan faktörlerin ortadan kaldırılması konusunda okullarda uygulanacak en iyi eğitimdir. Çocuklarımız sınıflarda farklılıklarıyla bir arada öğrenim görmekteler. Milli Eğitimimizde, tüm çocuklara eşit değer veren, onları farklılıklarıyla kapsayan, engelleri ortadan kaldıran bir eğitim önceliğimiz olmalı. Kapsayıcı ve nitelikli bir eğitim, çocukların hem bugünleri hem ortak geleceğimiz için en temel ihtiyacımız olmalıdır.

Bu Çalışmada Ne Amaçlandı?

Yapılan bu çalışmada, öncelikle Kütahya Atatürk Anadolu Lisesi’ndeki yabancı uyruklu öğrencilerin uyum sorunları ve kaynakları tespit edilerek, Türkçeyi akıcı bir şekilde kullanmaları sağlandı, Milli Eğitim müfredatına uygun olarak ortaöğretimdeki ders içeriklerine hâkim olmaları, toplumsal anlamda hoşgörü ve empatiyi geliştirerek kolektif sosyal ve duygusal zekâyı üst seviyelere taşındı, kültürlerarası bağ kuvvetlendi, öğrencilerin sosyal bakımdan dışlanması ortadan kaldırılarak toplumsal yaşama dâhil olmaları sağlandı.  Bununla birlikte, bu araştırma ve geliştirme projesinde sadece Atatürk Anadolu Lisesine değil, Kütahya ilinde öğrenim gören 1792 yabancı uyruklu öğrencinin eğitim gördüğü kurumlara iyi örnek teşkil edildi, ülke çapında devlet okullarında eğitim gören 165.672 Suriyeli ve Suriye dışındaki ülkelerden (Afganistan, İran, Irak ve Somali gibi) gelmiş 42.221 yabancı uyruklu öğrencinin entegrasyonunu kolaylaştırarak Milli Eğitimimizin gelişmesine dolaylı yoldan katkı sağlanması amaçlandı.

 

 

13-04-201813-04-201813-04-201813-04-201813-04-201813-04-2018

Yıldırım Beyazıt Mah. Erdoğan Atasoy Cad. No 37 KÜTAHYA - 0 (274) 280 43 00 / 0 (274) 280 43 22

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.