Kütahya Fatih Ortaokulu öğrencileri, İngilizce öğretmenleri rehberliğinde yürüttükleri "Kütahya: Şehrimiz, Hikayemiz – Mekanların Dilinden Şehir" adlı iki dilli (Türkçe–İngilizce) dergilerini İl Millî Eğitim Müdürümüz Mustafa YILMAZ'a takdim ettiler.
Millî Eğitim Müdürlüğü binasında gerçekleştirilen ziyarette öğrenciler, hem İngilizce hem de Türkçe olarak hazırladıkları dergilerinin içeriğini tanıtarak yazım sürecinde kazandıkları deneyimleri paylaştılar. İl Millî Eğitim Müdürümüz Mustafa YILMAZ, öğrencilerin özgün bakış açılarıyla hazırladıkları bu çalışmanın Kütahya kültürünü yaşatma yönünde önemli bir adım olduğunu belirterek öğrencileri ve öğretmenlerini tebrik etti.
"Kütahya'nın Hikayesini Yazdık"
Proje danışmanı İngilizce Öğretmeni Sümeyye ATALAY, öğrencilerin bu süreçte Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin "yaşayarak öğrenme" yaklaşımını örnek aldıklarını belirterek "Her öğrencimiz kendi araştırmasını yaptı, Kütahya'nın tarihî ve kültürel değerlerini iki dilde kaleme aldı. Bu dergi, hem dil öğreniminin hem de kültürel farkındalığın güzel bir ürünü oldu." dedi.
Okul Müdürü Serdar ONUR ise "Bu dergi sadece bir İngilizce etkinliği değil, aynı zamanda bir kültür aktarımı çalışmasıdır. Öğrencilerimiz araştırma yapmayı, gözlemlemeyi ve bir ekibin parçası olarak üretmeyi öğrendiler." ifadelerini kullandı.
Öğrencilerden Duygusal Paylaşımlar
Dergide yer alan öğrencilerden Burak KAYA, "Aizanoi Antik Kenti'ni anlatırken orada yaşamış insanların izlerini hayal ettim. Kütahya'nın geçmişine İngilizce kelimelerle hayat vermek çok güzeldi." dedi.
Zeynep AKIN ise "Kütahya Kalesi'ni tanıtırken sadece bir yapıdan değil, bir mirastan bahsettiğimi fark ettim. Bu projede yazdıkça şehirle aramdaki bağı hissettim." sözleriyle duygularını paylaştı.
Eylül CANAN "Kossuth Müzesi'ni tanıtırken tarihî olayları araştırmak çok heyecan vericiydi. İngilizce cümlelerle yazarken hem dilimi geliştirdim hem de Kütahya'yı yeniden keşfettim." derken, Fatma Buğlem ÖZBEY de "Kütahya'm Şiiri" adlı çalışmasıyla şehrin ruhunu kelimelere döktüğünü ifade etti.
Dergide öğrenciler, Aizanoi Antik Kenti, Kütahya Kalesi, Germiyan Sokağı, Ulu Cami, Kossuth Müzesi, Dumlupınar Şehitliği, Çinili Cami, Murat Dağı, Gölcük Krater Gölü gibi şehrin simge mekânlarını tanıttılar. Her sayfada, öğrencilerin kaleminden çıkan hikâyeler, Kütahya'nın geçmişinden bugüne uzanan kültürel mirasını yansıtıyor.
Projeyle birlikte öğrenciler hem araştırma, analiz ve yazma becerilerini geliştirdiler hem de şehirlerinin kültürel zenginliklerini iki dilde anlatmanın gururunu yaşadılar.


























