KÜTAHYA İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İLİMİZDE "DANIŞMAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ" DÜZENLENDİ.

İLİMİZDE

Aday öğretmenlerin yönlendirilmesi, yetiştirilmesi programı, gönüllü danışman öğretmenler tarafından yürütülecek. Türkiye genelinde, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 35 bin danışman öğretmen seçildi.  Danışman öğretmenler, 30 bin yeni öğretmen adayına rehberlik ve danışmanlık yapacaklar. Kütahya’dan da 215 öğretmen bu amaçla görevlendirildi.

Yeni atanan öğretmenlerin 6 aylık dönemde yetiştirilmeleri amacıyla görevlendirilen danışman öğretmenlerde şu kriterler göz önüne alındı: En az 10 yıl hizmeti olmak, ulusal ve uluslararası projelerde koordinatör, danışman veya katılımcı öğretmen olarak görev almak, sosyal kültürel faaliyetlere katılım sağlamak, iletişim becerisi ve temsil yeteneği güçlü, mesleğine temayüz etmiş olmak.

Danışman öğretmenler,  aday öğretmenlere bakanlıkça hazırlanmış yetiştirme programı çerçevesinde izleme, yöneltme ve rehberlikte bulunma, onlara mesleki bilgi beceri, tutum ve davranışlarıyla ilgili tecrübelerini aktarma ve Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği çerçevesinde birinci performans değerlendirmelerini yapma çalışmalarından sorumlu olacaklar.

Danışman öğretmenlerin eğitilmesi amacıyla 22-23 Şubat 2016 tarihlerinde bütün Türkiye ile aynı anda,  Kütahya Hazer Dinari Kültür Merkezi’nde seminer düzenlendi. Seminerin açılışına MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Sn. Hasan Hüseyin Kocakaya ve İl Milli Eğitim Müdürü Sn. Coşkun Esen de iştirak ettiler.

Milli eğitim Müdürü Coşkun Esen danışman öğretmenlere hitabında “ Bugün bakanlığımızın, belki de eğitim sistemimizin en önemli süreçlerinden birisi başlamış oluyor. Aday öğretmen yetiştirme süreci bugün itibariyle 81 ilimizde başlamış oluyor. Son 5 yılda muazzam bir değişime şahitlik ediyoruz. Aynı zamanda bu paradigma değişimini yönlendiriyoruz. İlimizde bu anlamda ciddi bir hazırlık sürecini yaşadı. Eğitim sisteminde 2 önemli problem sürekli vurgulanıyor: kurum kültürü eksikliği ve nitelikli öğretmen problemi. Bugün başlayan süreç işte okul kültürü ve nitelikli öğretmen problemini ortadan kaldıracak bir süreç. 7000 öğretmen arasından sizler seçildiniz. Kriterler malum. Siz yeni sürecin üstatlarısınız. Öğretmen ile üstat arasındaki fark açık. Üstat; ilmiyle, bakış açısıyla, bilgisiyle bir üst mertebeye çıkmış kişidir. Yarının neslini şekillendirecek olan yeni atanan öğretmenler sizlerin elinde yoğrulacak. Hepiniz bunun bilincinde olmalısınız. Başka çıkarların düşüncesi aklımızdan değil kalbimizden bile geçmemeli. Çok önemli bir görev üstleniyorsunuz. İlimize 226 öğretmen atandı. Yarından itibaren bu 226 öğretmen arkadaşımızla bir danışman öğretmeni eşleştireceğiz. Bu arkadaşlar her şeyiyle size emanet edilecek, günlük yaşamıyla, sabah erken kalkıp işine gelmesiyle, günlük işlerine kadar her şeyiyle sizin bilginize, görgünüze, birikiminize emanet edilecekler. Ancak sizinle derse girecekler, asla sizin yerinize ders anlatmayacaklar, sizin yanınızda yetişecekler. Bir öğretmeniniz, bir meslektaşınız, bir küçüğünüz size emanet edilecek.  Onları savsaklamayacaksınız.  Eğer aksi bir durum olursa gereğini yaparız. Haftanın bir günü okul müdürleriyle birlikte çalışacaklar. Bir günü il/ilçe milli eğitim müdürlüğünde çalışacaklar. Ben de onlarla itinayla, birebir ilgileneceğim. Her türlü işleyişe bizzat şahitlik edecekler. Onların mesleği tanımaları, kurumu tanımaları, meslek kimliğinin oluşmasına katkı sağlayacağız. Elbette bizler de onlardan bir şeyler öğreneceğiz. Çağdaş eğitim sistemiyle yetişen bu genç öğretmenler teorik bilgilerini sizlere aktaracaklar, sizler de onlara pratik bilgiler aktaracaksınız. Karşılıklı bir etkileşim gerçekleşecek. Bizler onları atalete sürükleyecek cümleleri asla kullanmayacağız. Onları şevkle çalışmaya sevk edeceğiz. Bizim daha önce bu çerçevede bir çalışma yapma fikrimiz vardı. Ancak bakanlığımız bu güzel projeyle tüm Türkiyede bu uygulamayı başlattı. Bu süreç daha çok geliştirilecek, yıllardan beri şikayet ettiğimiz yeni öğretmenlerden şikayet mevzuu ortadan kalkacaktır. Bizler bunları 6 aylık süreçte yetiştireceğiz. Önümüzdeki Eylül ayından itibaren bilgisiyle görgüsüyle okul kültürü ile buluşmuş bir öğretmeni sınıfla buluşturacağız. Bu reformun gerçekleşmesinde emeği geçen başta Milli Eğitim Bakanıma ve herkese teşekkürlerimi sunuyor, emeklerimizin meyve vermesini temenni ediyor, çabamızın daim olmasını diliyor, en kalbi saygı ve selamlarımı sunuyorum.”

MEB Daire Başkanı Sn. H.Hüseyin Kocakaya “Hoca kelimesi bizim için çok derin manalara haiz. Evde kendi çocuklarımıza gösteremediğimiz sabrı sınıfta 30-40 kişiye gösteriyoruz, onlara bilgi aktarıyoruz.  Bu bakımdan öğrenciler, sizin mesleğinize, yaptığınız işe saygı duyuyor, hürmet gösteriyorlar. Kendisine tabi olunan konumundasınız. Kendisine danışılan konumundasınız. Bu bakımdan hoca ve muallim sıfatları sizlere çok yakışıyor. Bizler millet olarak fazla kitap okumayı sevmeyiz, dinleyerek öğrenmeyi severiz. Mesela, biz ilmihali baştan sona okumayız,  ilahiyatı camide imamın vaazından dinleriz, TV’de çıkan hocadan dinleriz. Teorik bilgilerin tecrübe ile yoğrulmuş bir hali vardır. Eskiler buna hal ehli olmak derler.  Bu bakımdan ‘öğretmen’, ‘hoca’ bizim hayatımızda çok mühimdir. Öğretmen insanın hayatında çok önemli bir role sahiptir. Bir davranışınız, bir sözünüz çocuğun hayatını değiştirebilir, iyi ya da kötü yönde. Ben öğretmen kökenliyim. Meslek hayatımın büyük bölümünde öğretmenlik yaptım ve öğretmenlik benim için çok özel bir yere sahiptir.  Öğretmenlik çok kutsal, çok önemli bir meslektir. Son 5 yılda Milli eğitimde çok büyük değişiklikler yapıldı. Danışman öğretmenlik de bu büyük değişimlerin yeniliklerin bir devamıdır. Danışman öğretmenin görevi yeni öğretmenlere aidiyet duygusunu, meslek sevgisini aşılamaktır. Öğretmen akademik bilgilerin ötesinde bir şeylere de sahip olmalıdır. Öğretmenlik kuru bilgi aktarma mesleği değildir, bir sanattır. Danışmanlığınız altındaki öğretmenlere teorik bilgilerden öte bir şeyler vermelisiniz, onlar zaten üniversiteden teorik bilgileri alıp geliyorlar. Bu bakımdan önemli bir görev sizleri bekliyor. Nesilleri yetiştirecek öğretmenleri yetiştireceksiniz. Bundan daha büyük bir gurur olamaz. Öğretmenlik, dünyanın en güzel ve en sorumluluk isteyen mesleği. Cenab-ı Hakk bize yüzlerce çocuğu emanet etti, bu emanetlere sahip çıkalım. Bu duygu ve düşüncelerle sizlere görevinizde başarılar diliyor, hürmet ve muhabbetlerimi sunuyorum.”

 

Danışman öğretmenler, Danışman Öğretmenlik İl Koordinatörü ve Cumhuriyet Ortaokulu Müdürü Hasan Doğan tarafından verilen eğitimi dikkatle takip ettiler. 

 

 

23-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-2016

Yıldırım Beyazıt Mah. Erdoğan Atasoy Cad. No 37 KÜTAHYA - 0 (274) 280 43 00 / 0 (274) 280 43 22

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.