Çeşitli etkinliklere katılmak amacıyla MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Sayın Cihad DEMİRLİ ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Sayın Mehmet TAŞPINAR ilimizi teşrif ettiler.
MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Sayın Cihad DEMİRLİ, Kütahya Dumlupınar Üniversitesinde ve İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzde düzenlenen konferanslara konuşmacı olarak katıldı ve bu konferanslarda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile ilgili sunum gerçekleştirdi.
Konferanslar öncesinde Prof. Dr. Sayın Cihad DEMİRLİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Süleyman KIZILTOPRAK'ı makamında ziyaret etti.
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nin Mehmet Akif Ersoy Konferans Salonunda düzenlenen konferansta, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Cihad DEMİRLİ eğitimde önemli bir dönüşüm modeli olan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ni eğitim fakültesi öğrencilerine tanıttı.
Konferansa, Talim ve Terbiye Kurulu Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet TAŞPINAR, İl Millî Eğitim Müdürümüz Hasan BAŞYİĞİT, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Metin DEMİR, öğretim üyeleri ve öğrenciler katılım gösterdi. Programda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin sunduğu yenilikler ortaya konuldu.
MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Cihad DEMİRLİ Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin, öğrencilerin yalnızca akademik başarılarını artırmakla kalmayıp, aynı zamanda çağın gerektirdiği becerilerle donatılmalarını hedeflediğini belirtti, bu modelin eğitimde fiziksel altyapının geliştirilmesi, teknolojik olanakların artırılması ve insan kaynağının kalitesinin yükseltilmesi gibi konulara odaklandığını ifade etti.
Konferansta, Türkiye'nin uluslararası sınavlarda (PISA ve TIMSS gibi) elde ettiği ilerlemeler de ele alındı. Türkiye'nin eğitim sistemini köklü bir şekilde güncellemeyi hedefleyen bu modelin, teknolojik değişimlere ve toplumun ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla geliştirildiği vurgulandı. Hem akademik bilgi hem de milli ve manevi değerlerle donatılmış bireyler yetiştirmek bu modelin odak noktası olduğu ifade edildi.
Öğretmenlerden, öğrencilerin ilgisini çeken ve yeteneklerini geliştiren eğitim ortamları tasarlamaları beklendiği; öğrenme etkinliklerinin, öğrenci merkezli yaklaşımlarla desteklenmesi gerektiği ve farklı öğrenme tarzlarına hitap edecek materyallerle zenginleştirilmesi gerektiği vurgulandı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin, öğretim programlarının güncellenmesini içerdiği ve ailelerin eğitim sürecine daha aktif katılımını teşvik ettiği belirtildi.
Eğitim süreçlerinde öğretmenlerin, öğrencilerin ve ailelerin birlikte çalışması gerektiği vurgulandı ve bu hedef doğrultusunda programların nasıl geliştirilebileceği tartışıldı.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin sunduğu yenilikler ve bu modelin eğitim sistemimizde oluşturacağı köklü değişiklikler katılımcılara aktarıldı.
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Cihad DEMİRLİ, Kütahya'da bulunmaktan, düzenlenen konfrenaslarla öğrencilere ve eğitimcilere yeni maarif modelini tanıtmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi.