Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri Prof. Dr. Yusuf UYAR ve Prof. Dr. Kemalettin DENİZ'in katılımıyla, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı Değerlendirme Toplantısı, Müdürlüğümüz Beylerbeyi Konferans Salonu'nda düzenlendi.
Toplantıya İl Millî Eğitim Müdürümüz Hasan BAŞYİĞİT, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Metin DEMİR, Şube Müdürümüz Mustafa TOPUZ, akademisyenler ve ilimizdeki ortaokullarda görev yapan Türkçe öğretmenleri katıldı.
Geniş Katılımlı ve Zengin İçerikli Bir Program
Programda, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin temel bileşenleri, öğretim programlarındaki yenilikler ve beceri temelli öğretimin önemi detaylı bir şekilde ele alındı. Ortaokul Türkçe derslerinde öğrencilerin dil becerilerini geliştirecek yaklaşımlar, dilin üretim amaçlı kullanımı, atölye çalışmaları ve disiplinler arası öğrenme süreçleri üzerinde duruldu. Özellikle, yenilenen öğretim programlarının öğretmenler tarafından etkili bir şekilde uygulanabilmesi için rehber niteliğinde bilgiler sunuldu.
İhtiyaç Analizi ve Geliştirme Çalışmaları
Prof. Dr. Yusuf UYAR ve Prof. Dr. Kemalettin DENİZ, sahadaki mevcut durumu analiz ederek yenilikçi öğretim yöntemlerinin nasıl hayata geçirileceği konusunda öğretmenlerle bilgi ve deneyimlerini paylaştılar. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında dil becerilerinin üretken şekilde kazandırılması, öğrencilerin okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinin bütüncül bir yaklaşımla nasıl geliştirileceği örneklerle açıklandı.
Programın Özellikleri ve Örnek Uygulamalar
Toplantıda, Türkçe dersinde "Beceri Temelli Program" yaklaşımı vurgulanarak, öğrenme çıktılarına dayalı yaşantı çerçevelerinin önemi üzerinde duruldu. Temalar ve sınıf seviyelerine göre belirlenen öğrenme hedeflerinin, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerine göre nasıl farklılaştırılabileceği tartışıldı. Ayrıca metin okuma, dinleme ve yazma atölyelerinin etkili bir şekilde uygulanması için örnek uygulamalar sunuldu.
Eğitimde Yeni Perspektifler
İl Millî Eğitim Müdürü Hasan BAŞYİĞİT, toplantıda yaptığı konuşmada, eğitimin kalitesini artırmaya yönelik bu tür çalıştayların önemine vurgu yaptı. Yenilikçi öğretim modellerinin, sadece öğretmenlerin mesleki gelişimine değil, aynı zamanda öğrencilerin Türkçe derslerinde daha etkili ve kalıcı öğrenmelerine katkı sağladığını belirtti.
Sonuç ve Geri Bildirimler
Program sonunda, katılımcılar arasında interaktif bir oturum gerçekleştirildi. Öğretmenlerin sahadaki deneyimleri ve program uygulamalarına ilişkin görüş ve önerileri alınarak toplantının verimliliği artırıldı. Toplantı, katılımcıların programdan duyduğu memnuniyeti ifade etmeleriyle sona erdi.
Bu tür kapsamlı etkinliklerin, Türkçe derslerinde hedeflenen beceri kazanımlarını destekleyerek Türkiye Yüzyılı vizyonuna uygun bireylerin yetişmesine önemli katkılar sağlayacağı vurgulandı.