Kütahya Bilimle Şenleniyor
15 - 16 - 17 Eylül 2022

Randevu Al



Ames Odası

Lise 9. ve 10. Sınıf Öğrencileri
Katılımcılara duyu organlarımıza güvenip güvenemeyecegimizi, algı yanılmalarının bilginin doğruluğu için şüphe oluşturup oluşturmadığını farkettirmek amaçlanmaktadır.

Arduıno İle Araç Tasarımı

Lise Öğrencileri
Ögrencilerin Arduino mikrobilgisayarını kullanarak bir ürün ortaya çıkarmalarını saglamak.

Bez Bebek Yapımı

8. Sınıf ve Üzeri Yaş Grubu
Basit malzeme ve tekniklerle yeni ürünler hazırlamayı öğrenir atık malzeme değerlendirir.

Binary Kod ile İngilizce Bileklik Yapımı

İlkokul 3 ve 4. Sınıf Öğrencileri
Ingilizce kelimeleri ögrencilere eglenceli ve etkili bir şekilde ögretmek. Ayrıca ögrencilere disiplinlerarası çalısma imkanı sunmak. Binary Kod Alfabesi ile ögrencilere kodlamanın temelini ögretmek ve etkinlik sonunda ortaya bir ürün çıkartmak

Cam Boyama Uygulamaları

Yetişkin (20 yaş ve Üzeri Yetişkinler)
Cam boyama tekniklerini kullanarak katılımcıların temel düzeyde beceri kazanmasını sağlamak

Katılımcının Getirmesi Gereken Malzemeler :
Desensiz su bardağı

Çark-ı Seramik

Yetişkin (20 yaş ve Üzeri Yetişkinler)
Çamur torna makinesinde seramik form şekillendirmek ve renklendirmek.

Çözüm Draması

Okul öncesi Öğrencileri
Çocukların problem durumlarda farklı çözüm yolları üretebilmeleri amaçlanmaktadır.

Da Vinci Köprüsü

İlkokul 3 ve 4. Sınıf Öğrencileri
Ögrencilerimize steam odaklı farklı düşünme becerileri kazandırmak, tasarım temelli özgün ürünler ortaya koymalarına yardımcı olmak.

Dikkat Atölyesi

İlkokul Öğrencileri
Ögrencilerin tüm ögrenmelerinde dikkatin önemini fark etmeleri ve dikkatini artıracak egzersizleri öğrenmelerine katkı sunmak

Elektrik Süpürgemi Yapıyorum

Ortaokul Öğrencileri
Elektrik süpürgesinin çalışma prensiplerini tanır.

Katılımcının Getirmesi Gereken Malzemeler :
0,5litrelik 3 adet pet şişe

Felsefe Makinesi

Ortaokul 5-6-7-8. Sınıf Öğrencileri
Bu oturumun amacı; çocukların, yetişkin yardımı olmadan karar alma eylemiyle ilişki kurarak grup ve toplum içinde,Hakkaniyetli olan nedir?? sorusunun doğası üzerine düşünmeleridir.

Güçlü Evimde Steam ile Keyfim Yerinde

İlkokul 3 ve 4. Sınıf Öğrencileri
Günlük yaşam problemlerine arkadaşları ile işbirliği kurarak 21. Yüzyıl becerilerini (problem çözme, işbirlikli çalışma, etkili iletişim kurma, yaratıcılık, eleştirel düşünme vb.) kullanarak çözüm bulmak.

İlk Elektronik Devrem

Ortaokul 6-7-8
Her tarafımızın elektronik devrelerle kaplı oldugu günümüzde, ögrencilere bu devrelerin yapım asamalarını göstermek, ögrencilere gerekli becerileri kazandırmak ve elektronik bilgilerinde bir farkındalık oluşturabilmektir.

İşlemlerle Dans

İlkokul 3 ve 4. Sınıf Öğrencileri
İşlem önceliği konusundaki bilişsel bilgisini devinissel davranısla ifade etmek. Somut işlemler dönemindeki çocukların soyut işlemleri eğlenerek ögrenmesini saglamak.

Karakter Güçleri

İlkokul 3 ve 4. Sınıf Öğrencileri
Sahip oldugu karakter güçlerini fark eder. Öğrencilerin benlik kavramlarını geliştirmek, kendilerinde bulunan karakter güçlerini fark etmelerini sağlamak.

Keçe Süs Eşyası Yapımı

Yetişkin (20 yaş ve Üzeri Yetişkinler)
Unutulmaya yüz tutmuş el sanatlarının yeniden modernize edilmesi.

Makine Cisimleri Öğretiyorum

Ortaokul 5-6-7. Sınıf Öğrencileri
Makine Ögrenmesinin nasıl gerçekleştiğinin öğrenilmesi

Makrome Anahtarlık Yapımı

8. Sınıf ve Üzeri Yaş Grubu
Etkinliğe katılanlara, birlikte çalışma çerçevesi içinde, yaygın olmayan el sanatı dalının tanıtılması

Masal Atölyesi

Okul öncesi Öğrencileri
Masalla ilgili yapılan arastırmalar ışığında masal atölyesinde, masallar aracılığıyla teknolojinin yogun etkisi altında bulunan okul öncesi dönemi çocuklarımıza gelişim dönemlerine uygun özellikteki masallar aracılığıyla ulaşarak, masalın çocuklar üzerindeki gelişimsel katkılarına yönelik fayda sağlamaktır.

Mini Robotlar

Okul Öncesi (5 yaş ve üzeri) İlkokul Öğrencileri
Okul öncesi ve ilkokul seviyesindeki ögrencilerimizle eğlenceli basit devre ve robotlar yaparak bu konunun onların aklında hep heyecan uyandıran bir his olarak kalması ve bu şekilde robotik ve kodlama üzerine merak duygularını beslemek planlanmaktadır.

Minik Yazarlar Atölyesi

İlkokul 3 ve 4. Sınıf Öğrencileri
Hikaye oluşturma basamaklarını tanır.

Mobil Kodlama(App Inventor)

Lise Öğrencileri
Sürükle bırak yöntemi ile Mobil Uygulama geliştirerek katılımcılarda algoritmik düşünme farkındalığı oluşturmak

Origami ile Hikaye Anlatıyorum

İlkokul Öğrencileri
Ögrencilerin storigami teknigini deneyimlemelerine fırsat sunmak, origami figürlerinin yapımına hikayenin eşlik etmesi ile kalıcı ve eğlenceli öğrenmelerini saglamaktır.

Origami/ Krigami

Ortaokul Öğrencileri
Katılımcıların, geometrik şekiller ve soyut matematik kavramları arasındaki ilişkileri belirler ve çıkarımlarda bulunarak belirli bir eylem sırasına göre şematik öğrenmeyi ve takım çalışmasını ögrenme ve Tek parça bir kâgıdı belirli bir eylem sırasını tekrarlayarak sematik ve işbirliği ile ögrenerek uçak seklini ortaya çıkarmak.

Örgü Oyuncak Atölyesi

Yetişkin (20 yaş ve Üzeri Yetişkinler)
Katılımcıların el becerilerinin geliştirilmesi

Planetaryum Atölyesi

İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri
Katılımcıların planetaryum tecrübesi yaşamasına imkân sağlamak. Planeteryumdan uzay ile ilgili görseller izlemesine katkı sunmak

Sera Etkisini Keşfediyorum

Ortaokul 5-6-7-8. Sınıf Öğrencileri
Sera etkisinin ne olduğunu ve çevreye etkilerinin incelenmesi

Su Roketlerinin Yarışı

Ortaokul 6-7-8. Sınıf Öğrencileri
Ögrencilerin, Roketlerin çalısma prensibinden yola çıkarak kendi su roketini STEM mantığı ile tasarlayarak denemeleri amaçlanmaktadır.

Taş Baskı Atölyesi

Genel
El sanatları bilgi edinir, estetik algısında gelişim saglar ,kültürünü tanır.

Katılımcının Getirmesi Gereken Malzemeler :
Beyaz renkli t-shirt veya çanta

Tel Kırma Atölyesi

Yetişkin (20 yaş ve Üzeri Yetişkinler)
Unutulmaya yüz tutmuş el sanatlarının günümüze modernize edilerek tanıtılması.

Temel Afet Bilinci Eğitimi

Ortaokul-Lise Öğrencileri
Başta deprem olmak üzere ülkemizde sıkça görülen afetlere yönelik olarak, afetlerin öncesi, sırası ve sonrasında yapılacak doğru davranışları bireylere kazandırmak.

Tinkercad`te Arduino Devre Simülasyonu

Ortaokul 5 ve 6. Sınıf Öğrencileri
Ögrencilerin fiziksel malzemeler olmadan elektrik devre elemanları ile çalışabilmelerine imkan vermektir. Devre tasarlayabilmelerini,hazırladıkları devre ile ilgili kod yazabilmelerini ve uygulamanın simülasyon özelliği sayesinde sonucu görebilmelerini sağlamaktır.

Yanardağ Patlaması

İlkokul 3 ve 4. Sınıf Öğrencileri
Magmanın Dünyanın hangi katmanından nasıl yeryüzüne çıktığını bilir.

Yapay Zeka Atölyesi

12 Yaş ve Üzeri
Yapay Zekâ ve Makine Ögrenmesi kavramlarını anlar. Blok tabanlı bir yazılım olan PictoBlox Programı`nı kullanarak yapay zekâ ve makine ögrenmesi uygulamaları yapabilir.

Yeni Nesil Okuma

Ortaokul 5-6-7. Sınıf Öğrencileri
Akıcı okuma ve okudugunu anlama becerilerini geliştirmek,Dilsel, zihinsel ve sosyal gelisimlerini desteklemek,Tahmin etme, sıralama, sorgulama ve degerlendirme becerilerini geliştirmek,Okuma sevgisi ve alışkanlığı kazandırmak.

Zeka Oyunları

İlkokul 3 ve 4. Sınıf Öğrencileri
Atölyeye katılan ögrencilerin atölye çalısması boyunca, zeka potansiyellerini tanımasına vesile olmak, gelismelerini saglamak, problemler karsısında farklı ve özgün stratejiler gelismesi, hızlı ve dogru karar vermesi, sistematik bir düsünce yapısı gelistirmesi, zeka oyunları kapsamında bireysel, takım halinde ve rekabet ortamında çalışma becerileri gelişmesi ve problem çözmeye yönelik olumlu tutum geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Hata !